Piękne i niebezpieczne!

     

Zawsze bawiło mnie słowo szkarłupnie, lecz wcale nie są zabawne, wiedziałam, że takowe żyją przy brzegu mórz i oceanów, lecz nigdy nie zastanawiałam się nad tym, czy są niebezpieczne. 
Na ostatniej lekcji biologii w czerwcu, poznałam te niezwykłe stworzenia. Bardzo mnie zaciekawiły, a w szczególności gromada jeżowce. Wiem o nich dosłownie wszystko. Jeżowce nie posiadają układu nerwowego, oddechowego, wydalniczego, są bardzo prymitywne, a mimo to, tak niebezpieczne!!


Wciąż powracam myślami do ostatnich wakacji, na których o mało co nie doszło do tragedii. Przechadzając się brzegiem morza zauważyłam małego chłopca, który był sam, bez opieki, siedział na pisaku trzymając się za nogę, podeszłam bliżej, zauważyłam że płacze, a ze stopy leciała mu krew. Zapytałam go co się stało. Odpowiedział z przerażeniem w oczach, że skaleczył się o ,,małą czarną kulkę''. Od razu zorientowałam się że to był jeżowiec. Zadzwoniłam szybko po pogotowie, zrobiłam opatrunek uciskowy chłopcu z chusteczki, którą miałam na głowie. Pomogłam mu tak, jak tylko mogłam i czekałam z niecierpliwością na karetkę.


Dzięki wiedzy, którą zdobyłam w szkole wiedziałam, że jeżowce to stworzenia, których należy unikać. Stając na niego można skaleczyć sobie stopę o kolce, które posiada i wykrwawić się, a także dostać infekcji bakteryjnej.

Chłopiec wyszedł z tego bez szwanku, ale tylko dlatego, że w miarę wcześnie trafił do szpitala. 
Już na zawsze będę pamiętać te wakacje i szczery uśmiech na ustach chłopca, gdy wyszedł ze szpitala i mnie zobaczył.

źródła:

  • http://www.accionph.com/sea-orchid/sea-urchin-photos-for-sea-orchid/
  • https://www.ratemyfishtank.com/fish-name/salmacis-bicolour
  • http://www.thefloridalivingmagazine.com/2015/03/27/clean-seashells-sea-urchins-coral/


Victoria

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Girls On Life Tour © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka